Bel: 088 - 088 34 34

Welkom op kav4go.nl

FAQ

Algemeen

Hoe werkt het?
  1. Klant worden
    U kunt hiervoor terecht op onze website, in onze app: Android, Apple iOS of bij één van de KAV4GO aanmeldzuilen.
  2. Reserveren
    Reserveer de bestelwagen op de door u gewenste locatie en tijdstip in de app, op onze website of per telefoon (088 – 311 9898, voor een telefonische reservering brengen wij wel kosten in rekening € 1,55 per reservering).
  3. Bevestiging
    U krijgt van ons een reserveringsbevestiging per email. Hierin vermelden wij de locatie, de gereserveerde tijd, het voertuig en een pincode. Indien er een terminal in de bestelwagen zit, dan is de pincode om de bestelwagen te starten. Indien er een vaste sleutelhouder in de bestelwagen zit staat de pincode van de tankpas vermeld.
  4. Bestelwagen ophalen
    Bij de bestelwagen aangekomen opent u hem met de button “deuren openen” in uw app. In een bestelwagen met een terminal haalt u deze uit het dashboard kastje en voert binnen 3 minuten de u gestuurde pincode in, daarna kunt u de sleutel uit de terminal verwijderen en deze gebruiken om de bestelwagen te starten. In een bestelwagen met een vaste sleutelhouder in het dashboard kastje hoeft u geen pincode in te voeren, u kunt direct de sleutel verwijderen en gebruiken om de bestelwagen te starten.
  5. Rijden
    U kunt nu naar uw bestemming(en) en terug rijden. Als u tussendoor parkeert, dan sluit en opent u de bestelwagen met de sleutel. Als u benzine nodig heeft, dan tankt u met de bijgeleverde tankpas. En als u onverhoopt pech mocht krijgen, dan staat de gratis pechhulp altijd voor u klaar.
  6. Terugbrengen
    Terug op het uitgiftepunt parkeert u de bestelwagen op zijn vaste parkeerplaats en stopt de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal of de vaste sleutelhouder. Na het uitstappen beëindigt u de reservering met de button “Reservering afronden” in onze app, de deuren sluiten vervolgens uit zichzelf. Gebruik de button “deuren openen/sluiten” NIET!
Is er een overzicht van alle bijkomende kosten?

Klik hier voor alle mogelijke kosten.

Wat is het verschil tussen KAV4GO en KAV?
  • Bij KAV4GO kunt u per uur huren en bij KAV huurt u op dagbasis.
  • Bij KAV4GO kunt u 24 uur per dag, zeven dagen per week met de app bestelwagens reserveren en de deuren openen.
  • Bij KAV4GO heeft u geen eigen risico.
Wat is KAV4GO?

KAV4GO is hét alternatief voor een eigen bestelbus en bestelwagenverhuur in de stad. Als abonnee kunt u een bestelwagen bij u in de buurt huren voor een uur of langer op alleen die momenten dat u deze nodig heeft. U heeft geen maandelijkse kosten, geen parkeervergunning, geen risico op vernieling en schade, maar wel een bestelwagen op het moment en de plaats die u het beste uitkomt.

Betalen

Betaal ik voor de gereserveerde of de gereden tijd?

U betaalt voor de gereserveerde tijd. Als u de bestelwagen niet op tijd kunt terugbrengen, dan moet u de reservering voor het bereiken van de eindtijd verlengen. Doet u dat niet op tijd dan wordt uw reservering automatisch verlengd met een half uur en betaalt u een toeslag van € 5,00 incl. BTW. Dit proces blijft zich herhalen totdat u zelf verlengd of de reservering afrond. Alle gereserveerde uren inclusief de verlengingen worden gefactureerd.

Hoe betaal ik mijn factuur?

U betaald uw factuur met het aan u ge-mailde iDeal betaalverzoek of, indien u een bunq bank account heeft, accepteert u ons betaalverzoek in uw bunq app.

Hoe vaak wordt er gefactureerd?

Er wordt gefactureerd per reservering. De factuur van de rit wordt kort na afloop van de reservering per email verstuurd.

Hoe wordt de brandstofprijs bepaald?

De brandstofprijs die wij per verreden kilometer door belasten is vastgesteld aan de hand van het gemiddelde verbruik van het type voertuig dat u rijdt en de op dat moment geldende adviesprijzen plus een kleine opslag voor de dekking van onze kosten. U treft dit tarief op uw reserveringsbevestiging aan en na afloop gespecificeerd per km op uw factuur.

Hoe wordt de factuur toegestuurd?

We sturen u de factuur per email toe.

Kan ik de facturen ook online inzien?

Ja, als u op onze website inlogt kunt u al uw facturen inzien, hier kunt u ook eventueel openstaande facturen middels iDeal en bunq betalen.

Staat de rit gespecificeerd op de factuur?

Ja, op iedere factuur wordt per rit aangegeven:

  • Uitgiftepunt van de bestelwagen
  • Type en kenteken van de bestelwagen
  • Begin en eindtijd van de reservering
  • Begin en eindtijd van de rit
  • Aantal gereserveerde/gereden uren per tijdsperiode
  • Prijs per uur
  • Totaal prijs van de gereserveerde/gereden uren
  • Aantal gereden kilometers
  • Prijs per kilometer
  • Totaal prijs gereden kilometers
  • Totaal prijs verbruikte brandstof
  • Totaal prijs van de rit
  • Alle prijzen worden in- en exclusief BTW vermeld
Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Klant worden

Hoe lang moet ik mijn rijbewijs hebben om klant te worden?

KAV4GO houdt geen minimumperiode aan voor het in bezit hebben van een rijbewijs. Als u vandaag minimaal 18 jaar oud bent en in het bezit bent van een geldig rijbewijs kunt u direct klant worden en een bestelwagen huren.

Hoe oud moet ik zijn om klant te worden?

Om klant te worden bij KAV4GO dient u een rijbewijs te hebben en 18 jaar oud te zijn.

Hoe verander ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens beheren op ons klantenportaal, of door een mail te sturen aan info@kav4go.nl.

Hoe word ik klant?

Het eenvoudigste is om in te schrijven via het formulier op de website, of direct in onze KAV-app.

U kunt eventueel langs gaan bij een van onze aanmeldzuilen.

Hoe zeg ik mijn account op?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@kav4go.nl. Dit kan op elk moment, op termijn van een maand wordt het abonnement dan afgesloten. Dit wordt aan u bevestigd. Als u intussen niet meer rijdt, maakt u verder geen kosten meer.

Ik heb me ingeschreven, maar geen bevestiging gekregen.

Neemt u dan a.u.b. contact op met de helpdesk, tijdens kantooruren op 088 – 088 34 34 of door een email te sturen aan info@kav4go.nl

Kan ik een account voor een ander afsluiten?

Iedere nieuwe klant moet zelf een account afsluiten. Het is niet mogelijk om een account voor een ander af te sluiten.

Kunnen meerdere mensen op één account rijden?

Er kunnen meerdere mensen op één account rijden indien dit een zakelijk account is, wel dient iedere bestuurder zijn eigen overeenkomst aan te gaan en krijgt separaat een login op ons systeem. Dit geeft u als voordeel dat alle ritten op één gezamenlijke factuur komen.

Mag een ander met mijn account rijden?

Uw account is persoonlijk en mag niet door een ander gebruikt worden. In één geval wordt hier een uitzondering op gemaakt. Indien u tijdens de rit buiten machte raakt om zelf te rijden, bijvoorbeeld omdat u onwel wordt, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 088 – 088 34 34. U kunt dan een ander voordragen om voor u te rijden. Hiervoor worden eenmalig de standaard inschrijfkosten van € 25,00 inclusief BTW in rekening gebracht. Als deze bestuurder vervolgens zelf ook klant wordt, dan worden deze kosten in mindering gebracht op het inschrijfgeld van deze klant. Als deze persoon dat wil en hij voldoet aan alle voorwaarden van KAV4GO, dan kan hij dus ‘gratis’ klant van KAV4GO worden.

Wat betaal ik per maand?

Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Op ons klantportaal bieden wij hiertoe de mogelijkheid om uw wachtwoord opnieuw op te vragen.

Wat is de opzegtermijn?

Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@kav4go.nl. Dit kan op ieder moment, binnen een maand wordt het account afgesloten en aan u bevestigd.

Reserveren

Als ik reserveer, maar niet rijd, moet ik dan wel betalen?

Als u een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaalt u voor de gereserveerde uren en het starttarief.

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Het is mogelijk om op elk moment te reserveren. U kunt nog reserveren als u al bij de bestelwagen staat. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur. De bestelwagen gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering.

Hoe reserveer ik een bestelwagen?

U kunt reserveren op vier manieren:

  1. Met behulp van onze app op uw smartphone AndroidApple iOS.
  2. Op een smartphone met mobiel internet inloggen op de mobiele website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  3. Op een computer met internet inloggen op de website met uw emailadres en uw wachtwoord. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.
  4. Bellen met de helpdesk op 088 – 088 34 34. Dit kost € 1,55 per reservering.
Hoeveel reserveringen tegelijk mag ik hebben?

U mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken u rekening te houden met uw medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als u niet van plan bent om de bestelwagen te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen. Als u een openstaand betaalverzoek heeft kunt u niet reserveren totdat dat voldaan is en hebben wij het recht om geplande reserveringen te annuleren.

Is er altijd een bestelwagen voor mij beschikbaar?

Als de dichtstbijzijnde bestelwagen in gebruik is, neem dan contact op met onze helpdesk  (088 – 088 34 34) zodat zij u op weg kunnen helpen.

Is er een minimum reserveringstijd?

De minimum reserveringsduur is één uur.

Kan ik de bestelwagen eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de bestelwagen natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de bestelwagen te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Kan ik een ander type bestelwagen reserveren?

Ja, u kunt elk type bestelwagen van KAV4GO op elke KAV4GO locatie in Nederland reserveren.

Kan ik een bestelwagen in een andere plaats reserveren?

Ja, u kunt elke bestelwagen van KAV4GO op iedere KAV4GO locatie in Nederland reserveren. U bent niet gebonden aan uw woonplaats voor het huren van een bestelwagen.

Kan ik een bestelwagen voor een langere periode reserveren?

Dat is mogelijk. Kijk naar de tarieven op de site. Voor meer informatie over de voertuigen en tarieven is KAV Autoverhuur ook telefonisch bereikbaar op 088 – 088 34 34.

Kan ik een reservering verkorten?

Nadat de reservering gestart is, kunt u de reservering niet meer verkorten. Voordat de huur start kunt u de reservering annuleren en een nieuwe reservering maken met een kortere huurperiode.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, u moet altijd reserveren voordat u de bestelwagen kunt gebruiken. Het voertuig gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. U kunt op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.

Tot wanneer kan ik een reservering annuleren?

U kunt annuleren tot de starttijd van de reservering.

Wat gebeurt er wanneer ik niet tijdig verleng?

Het in uren kunnen delen van bestelwagens valt of staat met een goede planning van het gebruik van de bestelwagens. Wanneer u niet zelf uw reservering heeft verlengd wordt uw reservering automatisch met een half uur verlengd. Hiervoor brengen wij een toeslag van € 5,00 in rekening. Indien dit half uur voor u niet voldoende is om de bestelwagen alsnog te retourneren, verleng dan zelf op tijd om een volgende automatische verlenging inclusief een opvolgende toeslag te voorkomen.

Op het moment dat u de reservering niet meer zelf kunt verlengen is er een andere klant die deze bestelwagen na u gereserveerd heeft. Mocht u het echt niet redden dan verzoeken wij u per direct contact op te nemen met onze helpdesk op nummer 088 – 088 34 34 zodat wij de volgende klant een alternatief kunnen bieden.

Zijn er kosten om een reservering te verlengen?

Via de app en de website is het verlengen gratis. Via het callcenter kost verlengen € 1,55 per verlenging.

Zijn er kosten om te annuleren?

Als u annuleert in de app of op onze website brengen wij geen kosten in rekening voor het annuleren. Indien u via onze telefonische helpdesk annuleert, brengen wij € 1,55 in rekening.

Zijn er kosten om te reserveren?

Het reserveren in onze app of op onze website is gratis, wilt u een medewerker spreken en reserveren dan brengen wij € 1,55 per reservering in rekening.

Rijden

De app wil geen verbinding met de server maken. Wat moet ik doen?

Om de app te gebruiken heeft u een internetverbinding nodig, dan wel via mobiel internet, dan wel via Wifi.  Let er wel op dat de Wifi verbinding sterk genoeg is, er zijn nogal wat hotspots waarmee wel verbinding kan worden gemaakt, maar die geen internetverbinding produceren. U kunt in dat geval het best de Wifi verbinding mogelijkheid tijdelijk uit zetten, zodat er automatisch met een stabiele 3/4 G verbinding naar het internet gelegd wordt.

Hebben de bestelwagens een eigen parkeerplek?

De bestelwagens staan geparkeerd op eigen terrein bij bepaalde KAV filialen. Bij de betrokken IKEA vestigingen staan de bestelwagens in speciale parkeervakken. Klik hier voor onze KAV4GO locaties.

Hoe is het met brandstof tanken?

 

In de bekabelde terminal van elke bestelwagen hangt een Multi-tank card. Hiermee kunt u bij elk benzinestation in Nederland tanken. Op het moment dat u de bestelwagen bij de pomp geparkeerd heeft zet u de motor uit en haalt de sleutel uit het contact. Dan pakt u de handterminal uit het dashboardkastje en haalt als laatste de tankpas uit de terminal. Na enkele momenten verschijnt dan de pincode van de tankpas in het display. Het is van belang dat u geen toetsen indrukt voordat u de tankpas uit de terminal haalt.

In de nieuwste modellen van KAV4GO is geen bekabelde terminal aanwezig maar een vaste sleutel/tankkaart houder. In dat geval staat de pincode van de brandstofkaart in de bevestigingsmail.

U kunt nu tanken en de brandstof afrekenen met de tankpas en de bijbehorende pincode alsof het een normale pinpas betreft. Alle bestelwagens van KAV4GO rijden op Diesel.

U dient het voertuig voor de volgende klant achter te laten met minimaal een halfvolle tank. Als er wordt geconstateerd dat u de auto met minder brandstof heeft achtergelaten, dan kan er € 25,00 incl. BTW behandelkosten in rekening gebracht worden.

Hoe krijg ik de sleutel van de bestelwagen?

De sleutel is bevestigd aan een zwart/witte sleutelhanger die in een speciale opening in een terminal of in een vaste sleutelhouder in het dashboardkastje is gestoken. Zodra de bestelwagen geopend is met de app kunt u de pincode binnen 3 minuten intikken indien de bestelwagen een terminal heeft. Daarna kunt u de sleutelhanger uit de terminal nemen en de bestelwagen starten. In een bestelwagen met een vaste sleutelhouder kunt u de sleutelhanger direct uit de sleutelhouder pakken en de bestelwagen starten.

Hoe open ik de bestelwagen?

Methode 1:

Met behulp van de app op uw smartphone kunt u de deuren openen. Als u een reservering voor die bestelwagen heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. De sleutel bevindt zich in het dashboardkastje, de sleutelhanger steekt in een terminal of een vaste sleutelhouder.

Methode 2:

Als u geen gebruik kunt maken van onze app kunt u via onze (mobiele) website ook de deuren ontgrendelen. Dit kunt u bij de bestelwagen doen, of vooraf op uw pc thuis.  Als u een reservering voor die bestelwagen heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. Na het ontgrendelen blijven de deuren 10 minuten ontgrendeld, waarna deze weer automatisch vergrendelen. De sleutelhouder met daarin de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.

Indien u niet beschikt over een smartphone, neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk 088 – 088 34 34. Wij helpen u graag verder.

Hoe sluit ik de bestelwagen?

 

Als u tijdens de rit de bestelwagen tijdelijk parkeert, dan sluit u de bestelwagen af en opent hem weer met de afstandbediening op de sleutel. U hoeft dan niets te doen met de boordcomputer of de app.

Aan het einde van de rit parkeert u het voertuig op het KAV4GO uitgiftepunt waar hij vandaan komt. U zet de motor af. U kunt nu de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal of de vaste sleutelhouder duwen. U controleert dat alle verlichting uit staat en stapt vervolgens uit met medeneming van al uw bezittingen. Doe alle deuren dicht. Let er op dat ook de achterklep goed dicht zit. Indien u de bestelwagen geopend heeft met de app, Gebruik dan de app en druk op de button “Reservering afronden” De huurperiode is dan afgesloten en de deuren zullen op slot springen, gebruik niet de button “Deuren sluiten” deze is alleen nodig mochten de deuren na het afronden van de reservering onverhoopt niet sluiten. Als u de bestelwagen geopend heeft op de mobiele website log dan opnieuw in en gebruik ook hier de button “Reservering afronden” de deuren sluiten zichzelf binnen een minuut.

Kan ik de bestelwagen eerder terugbrengen?

Ja, u kunt de bestelwagen natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de bestelwagen te maken en de reservering te verlengen indien nodig.

Kan ik vroeger vertrekken?

Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken. Er wordt hier voor een half uur in rekening gebracht.

Mag ik een huisdier meenemen?

Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de KAV4GO bestelwagens. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Mag ik met de bestelwagen naar het buitenland?

 

De bestelwagens zijn bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van KAV4GO. Na melding mag de bestelwagen gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.

De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als u buiten Nederland benzine nodig heeft, dan dient u dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. U krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door u opgegeven bankrekening door onze brandstof provider “MultiTankcard“.

Mag ik roken in de bestelwagen?

Nee, u mag niet roken in de bestelwagen. Sommige van onze klanten hebben daar veel last van. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.

Moet ik de bestelwagen op het uitgiftepunt terugbrengen?

Ja, de bestelwagen moet worden teruggezet op het uitgiftepunt. Als er iemand anders op het uitgiftepunt staat, dan dient u het voertuig op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat het voertuig hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. U dient vervolgens te melden aan de helpdesk op 088 – 088 34 34 waar de bestelwagen is geparkeerd en wat het kenteken is van het betreffende voertuig die op de KAV4GO plek staat. KAV4GO probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Moet ik de bestelwagen op tijd terugbrengen?

Ja, u moet de bestelwagen op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een andere klant na u gereserveerd heeft en staat te wachten. Als u niet op tijd terug kunt zijn, dan kunt u indien er geen reservering u volgt, de reservering verlengen in de app of bellen met onze helpdesk. Als u niet tijdig verlengt en niet op tijd de bestelwagen terugbrengt, dan verlengen wij de reservering automatisch met 30 minuten en wordt er een toeslag van € 5,00 incl. BTW in rekening gebracht. Dit proces herhaald zicht ieder half uur, tenzij u zelf verlengd of de reservering beëindigd.

Moet ik een borg betalen?

Ja, KAV4GO hanteert een borg van (minimaal) € 100,00. Deze borg dient op onze rekening te staan in uw account om een reservering te kunnen maken. Nadat u de factuur voldaan heeft, kunt u de borg direct opvragen. U mag natuurlijk ook de borg ook laten staan voor een volgende reservering.

Wat doe ik als de bestelwagen die ik gereserveerd heb er niet staat?

U kunt met behulp van onze app (tijdens de reservering) de button “navigeer naar auto” gebruiken om de bestelwagen te lokaliseren en ernaar toe te navigeren.

Als u de bestelwagen alsnog niet kunt vinden belt u met de helpdesk op 088 – 088 34 34. Dit kan van 8:00 tot 0:00 uur, zeven dagen per week. Wij zullen dan uitzoeken waar het voertuig staat. Het kan zijn dat het voertuig op een plaats in de buurt is geparkeerd. Wij zullen zo nodig met de vorige huurder bellen en eventueel zullen wij u naar een andere beschikbare bestelwagen in de buurt overboeken.

Wat doe ik als de bestelwagen een lekke band heeft?

Afhankelijk van uw eigen kennis van zaken en de plaats waar u staat kunt u bij de meeste bestelwagens zelf de band verwisselen. Op die manier kunt u het snelst weer doorrijden. Let er wel op dat u hierbij geen schade veroorzaakt. Meldt sowieso dat u een lekke band heeft gehad, dan kunnen wij een nieuw reservewiel voor een volgende klant plaatsen.

Als u niet in staat bent om het wiel te verwisselen, dan kan de pechdienst u hiermee helpen. Neem daarvoor contact op met de helpdesk op 088 – 088 34 34. Laat de helpdesk in ieder geval weten wat er gebeurt is zodat we de bestelwagen voor de volgende klant weer in orde kunnen brengen.

Wat doe ik als ik een achtergelaten object vind of zelf iets heb laten liggen in de bestelwagen?

Neem dan contact op met de helpdesk op 088 – 088 34 34. Houd er hierbij alstublieft rekening mee dat er van middernacht tot 8 uur ’s ochtends sprake is van een slaapdienst. Wij verzoeken u zo mogelijk tijdens kantooruren te bellen.

Wat doe ik als ik schade ontdek aan het voertuig?

Meld dat dan met behulp van de inspectiestappen in de app bij het openen of sluiten van het voertuig, of telefonisch aan de helpdesk 088 – 088 34 34. Buiten de openingstijden van de helpdesk mag u ook de foto’s van de schade mailen naar schade@kav.nl.

Wat gebeurt er als ik een overtreding maak?

Voor iedere overtreding die KAV4GO administratief moet behandelen wordt € 27,00 behandelkosten in rekening gebracht. Als KAV4GO de boete kan ‘verleggen’ krijgt u zelf een aanschrijving van het CJIB. Andere overtredingen worden via uw maandelijkse factuur geïnd. Als de overtreding meteen op naam wordt geconstateerd hoeft KAV4GO geen handelingen te verrichten en worden er door KAV4GO geen verdere kosten in rekening gebracht.

Als u tegen de boete in bezwaar of beroep wilt gaan, moet u dit zo snel mogelijk aan KAV4GO laten weten. De boete moet desondanks altijd vooruit worden betaald.

Wat moet ik doen als de parkeerplaats bezet is?

Dan dient u de bestelwagen op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat het voertuig hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. Parkeerboetes en/of wegsleepkosten worden aan de foutparkerende abonnee doorbelast, verhoogd met de administratiekosten van € 27,00 incl. BTW.

Dergelijke voorvallen dient u zo snel mogelijk te melden aan de KAV helpdesk. KAV4GO kan dan de volgende huurder waarschuwen en de noodzakelijke maatregelen nemen.

Het foutparkeren bezorgt onze klanten overlast en KAV4GO heeft er veel extra werk aan. Wij verzoeken u ieder geval van foutparkeren op een KAV4GO locatie aan onze helpdesk te melden en daarbij altijd het kenteken van de foutparkeerder door te geven. KAV4GO probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle bestelwagens van KAV4GO op diesel.

Voertuigen

Hebben de bestelwagens airconditioning?

Nee, de bestelwagens van KAV4GO zijn niet voorzien van airconditioning.

Is er een geluidsinstallatie in het voertuig?

Ja, er is een radio met cd-speler in ieder voertuig aanwezig.

Is er een navigatiesysteem in de bestelwagen?

Nee, in de bestelwagens is geen navigatiesysteem aanwezig.

 

Wat voor brandstof moet ik tanken?

Op dit moment rijden alle bestelwagens van KAV4GO op diesel.

Welke bestelwagens heeft KAV4GO?

Mercedes Vito 6 m3

  • 5-deurs
  • 3 personen
  • Handgeschakeld

Mercedes Sprinter 11 m3

  • 5-deurs
  • 3 personen
  • Automaat
Zijn de bestelwagens schoon?

KAV4GO doet zijn best om de bestelwagens schoon te houden. Als u merkt dat een voertuig niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk.

Zijn er bestelwagens met een automaat beschikbaar?

Ja, de Mercedes Sprinter is uitgerust met een automatische versnellingsbak.

Zijn er bestelwagens met een trekhaak?

Ja, al onze bestelwagens zijn voorzien van een trekhaak.

Zijn er bestelwagens met winterbanden?

De bestelwagens van KAV4GO zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle KAV4GO bestelwagens aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een voertuig met All Seasons banden te huren.

In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de bestelwagens van KAV4GO hier niet op ingericht. Wij wijzen u er op dat het ten allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat het voertuig voldoet aan de wettelijke eisen.

Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het contactformulier



Alleen maar voordelen!

  • Gratis abonnement
  • Geen eigen risico
  • Altijd de laagste prijs
  • Niet rijden, niet betalen
  • Contract direct opzegbaar
  • Automaat beschikbaar